Skip to end of metadata
Go to start of metadata


Svarbu!

Visais atvejais rekomenduojama naudoti šifruotą ryšį ir saugius prisijungimo būdus. Ypač tai svarbu naudotojams, kurie skaito el. paštą jungdamiesi ne iš VU kompiuterių tinklo. Nešifruoti duomenys (prisijungimo vardas, slaptažodis, laiškų turinys) gali būti lengvai prieinami tretiesiems asmenims ir panaudoti kenkėjiškai veiklai.


Informacija ŠMM bendrojo ugdymo įstaigoms (mokykloms) apie VU joms teikiamas el. pašto paslaugas yra pateikta šiuo adresu.


Informacija VU darbuotojams

Naujoje sistemoje (Exchange):

  • laiškų gavimo ir išsiuntimo serveris - exchange.vu.lt ;
  • naudojant Exchange ActiveSync protokolą papildomai prievadų nurodyti nereikia;
  • rekomenduojama klientinė programa - Microsoft Outlook 2016;
  • kitas el. pašto programas su IMAP/POP3 protokolais naudoti galima, tačiau prarasite dalį Exchange sistemos funkcionalumo: kalendorių, susitikimų planavimą, patalpų užsakymą ir pan.

Naudotojo duomenys:

  • prisijungimo vardas - VU eID (pvz. 1234567, galiojantis id.vu.lt);
  • slaptažodis - bendras VU e. paslaugų slaptažodis (galiojantis id.vu.lt).

Prievadai ir parametrai programoms, kurios nepalaiko Exchange ActiveSync:

  • POP3 (laiškų parsiuntimui) - 995 prievadas kartu su SSL/TLS;
  • IMAP (laiškų sinchronizavimui) - 993 prievadas kartu su SSL/TLS;
  • SMTP (laiškų siuntimui) - 587 prievadas kartu su STARTTLS (arba SSL/TLS programose, kur nėra atskiro STARTTLS pasirinkimo).


Klientinių programų nustatymai VU studentams

Svarbu!

  • Jei esate kartu VU studentas ir darbuotojas, visus laiškus galėsite gauti ir siųsti tik per darbuotojo dėžutę (gausite abiem adresais, o siuntėjo adresas bus darbuotojo).
  • Šiuo metu prisijungti prie studentiško Office 365 el. pašto naudojant IMAP ir POP3 protokolus nėra galimybės, todėl Outlook 2016, Thunderbird bei laiškų persiuntimas į Gmail neveiks. Mobiliuose Android ir iOS įrenginiuose laiškus skaityti ir siųsti galima, bet tik Outlook programoje.


Klientinių programų nustatymai kitų institucijų naudotojams

Aptarnaujamos institucijos, kurių el. pašto galūnės yra šios: nvi.lt, eesc.lt, ii.lt.

Laiškų gavimo serveris, prievadai ir parametrai:



POP3IMAP

pop3

pop3s

imap

imaps

Serverio adresas

Prievadas (port)
{šifravimas}

Prievadas (port)
{šifravimas}

Prievadas (port)
{šifravimas}

Prievadas (port)
{šifravimas}

post.vu.lt

110

{nėra}

995

{SSL/TLS}

143

{nėra}

993

{SSL/TLS}

PrisijungimasPaprastasSaugusPaprastasSaugus


Laiškų išsiuntimo serveris, prievadai ir parametrai:

Serverio
adresas

Prievadai
(port)

Šifravimas
Autentikacija1Komentarai
smtps.vu.lt  587STARTTLStaip
Rekomenduojamas būdas. Senų programų nustatymuose gali būti įjungiamas pažymėjus SSL.
465SSL/TLS

SSL protokolo palaikymas serveryje išjungtas, prievadas paliktas dėl suderinamumo.

Realiai prisijungimui yra naudojamas TLS. Jei senoje programoje nėra kito pasirinkimo, nurodykite SSL.

1 Autentikacija reiškia, kad jungiantis prie serverio klientas (programa) privalo nurodyti prisijungimo vardą ir slaptažodį.

 

Pastabos

  • Jei norite siųsti laiškus/dokumentus iš tinklinių daugiafunkcinių įrenginių, reikės naudoti mailrelay.vu.lt serverį (skaitykite daugiau čia...)).

  • Nepamirškite, jog laiškus tikrinant per POP3, klientinei programai yra prieinamas tik Inbox katalogas, t.y. laiškai iš trash, sent-mail, saved-messages ir kitų katalogų į Jūsų asmeninį kompiuterį neparsiunčiami!
  • Visi autorizuoto/šifruoto prisijungimo būdai reikalauja VU el. pašto prisijungimo vardo ir slaptažodžio bei serverio saugumo sertifikatų patvirtinimo.
  • VU el. pašto serveriuose visų SSL protokolo versijų palaikymas yra išjungtas dėl rastų saugumo spragų. TLS ir STARTTLS kai kuriose senesnėse klientinėse programose (pvz. Outlook Express, Outlook) atskirai nėra pateikiamas, tačiau šį apribojimą galima apeiti pasirinkus SSL. Paprastumo dėlei jose minimas tik senesnis SSL protokolas, nors palaikomi ir nauji.
  • Jeigu gaunate pranešimą ...relaying denied..., tai reiškia, kad laiškų siuntimas per nurodytą SMTP serverį yra draudžiamas. Tai dažnai pasitaiko mobiliojo ryšio naudotojams, kuriems interneto tiekėjai priskiria IP adresus dinamiškai. Neretai adresai būna pakliuvę į juoduosius sąrašus ir smtps.vu.lt nepriima siųsti laiškų. Tokiu atveju yra du sprendimai:



  • No labels