Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Klausimai



Bendri klausimai


1. Kaip išsiųsti didelius dokumentus el. paštu?

Visų pirma norėtume atkreipti dėmesį į tai, jog el. paštas nėra pritaikytas persiųsti didelius duomenų kiekius (dešimtis, šimtus megabaitų ir, tuo labiau, gigabaitų), todėl kai tai įmanoma, geriau naudoti kitus būdus (pvz. įrašyti CD ar DVD diską, FTP serverį, Skype ar pan.). Šiuo metu VU tinkle veikia didelių failų perdavimo sistema, todėl rekomenduojame išbandyti ją.daugiau informacijos apie šią sistema rasite čia..

Jeigu šie būdai netinka ir norite siųsti didelius laiškus el.paštu,  paskaitykite čia...

2. Ar galima Gmail integruoti su VU el. pašto dėžute?

Jei esate VU darbuotojas ir naudojate Gmail paštą yra galimybė nustatyti, kad laiškai iš Jūsų VU el. pašto dėžutės būtų paimami per POP3, t.y. Gmail šiuo atveju veiks kaip įprasta POP3 klientinė programa (Outlook, Thunderbird ir pan.).

Svarbu nepamiršti, jog reikalavimas kas 84 dienas keisti VU E. tapatybės (kartu ir el. pašto) slaptažodį išlieka.

Toks būdas tinka, jei dažnai viršijate VU el. pašto dėžutei skirtą vietą ir neturite galimybės kaupti laiškų archyvo savo asmeniniame kompiuteryje.

Gmail konfigūravimo instrukcija

3. Kaip siųsti laiškus iš tinklinių multifunkcinių įrenginių?

Jei padalinyje turite tinklinį daugiafunkcinį įrenginį (spausdintuvas/skeneris/kopijuoklis), kuris gali siųsti skenuotus dokumentus el. paštu, jį reikėtų sukonfigūruoti laikantis tam tikrų taisyklių.

Laiškų siuntimo tvarka ir nustatymai:

  • Jei esate VU darbuotojas, užsakykite siuntimą iš įrenginio formoje adresu info.tinklas.vu.lt/mailrelay/
  • Įrenginyje naudojamas siuntėjo (From) adresas turi būti egzistuojantis VU el. pašto adresas, kad būtų kur pristatyti laiškus su klaidų pranešimais (pvz. neteisingas gavėjo adresas, per didelis laiškas ir pan.). Tam reikalui rekomenduojame užsakyti tarnybinį el. pašto adresą (el. pašto konferenciją), pvz. skeneris@kazkas.vu.lt, ir pan.;
  • El. laiškų siuntimui naudokite serverį mailrelay.vu.lt;
  • Jei dirbate ne VU padalinyje, el.pašto adresu atsiųskite užsakymo laišką, kuriame būtų nurodytas įrenginio išorinis IP adresas (jeigu jis potinklyje už maršrutizatoriaus) ir išsiuntimo (From) el. pašto adresas. Patikrinti duomenys bus įtraukti į serverio konfigūraciją;
  • El. laiškų iš įrenginių siuntimas per kitus (pvz. exchange.vu.lt ar post.vu.lt) VU el. pašto serverius yra draudžiamas.

Pastaba

Jei norite el. laiškus siųsti iš virtualaus serverio, prašome kreiptis adresu postmaster@vu.lt.

4. Kodėl niekaip negaliu prisijungti prie VU pašto?

Jungiantis prie VU  pašto gaunate pranešimą:

Neteisingas Jūsų nurodytas prisijungimo vardas ir/arba slaptažodis.

Klaidos sprendimo būdai:


  • Ar vedate teisingą prisijungimo vardą ir slaptažodį? Patartina prisijungimo vardą ir slaptažodį  veskite klaviatūra, o ne kopijuokite. Kopijuojant dažnai "prilimpa" papildomi tarpai kurių nesimato, o sistema juos supranta kaip papildomus simbolius.

Prisijungimo vardai:

  1. VU darbuotojams ir VU Studentamas : VU eID
  2. Kitų institucijų darbuotojams ir studentams: pagal susitarimą su aptarnaujama institucija.
  • Vedant slaptažodį patikrinkite, ar nėra įjungta lietuviška(ar kokia kita) klaviatūra, kitaip vietoje reikiamų simbolių vesite kitus simbolius
  • Prisijungimo varduose naudojamos tik  skaitmenys
  • Gali būti pasibaigęs Jūsų slaptažodžio galiojimo laikas, slaptažodį arba prisijungimo vardą pamiršote. Ką tokiu atveju daryti paskaitykite čia..

5. Ar galiu užsisakyti el. pašto dėžutę, kad galėčiau naudotis VU bibliotekos prenumeruojamomis straipsnių bazėmis per VU VPN, jei nesu VU darbuotojas ar studentas?

Pagal įsigytas licencijas, VU bibliotekos prenumeruojamomis bazėmis gali naudotis tik VU bendruomenės nariai, t.y. VU padalinių darbuotojai ir studentai. Dėl šios priežasties kitų institucijų (universitetų, institutų ir pan.) darbuotojams ir studentams VU VPN paslauga (bei VU el. pašto dėžutės automatiniam jos užsisakymui) negali būti teikiama. Dėl naudojimosi prenumeruojamomis straipsnių bazėmis VU bibliotekos skaityklose prašome kreiptis į VU biblioteką.



El. pašto saugumas (virusai, brukalai ir kt.)


1. Ar prie VU el. pašto serverio galima jungtis naudojant užšifruotą ryšį?

Taip, galima ir toks būdas yra rekomenduojamas.

  • POP3 arba IMAP sesijai šifruoti galima naudoti POP3 per SSL (pop3s) arba IMAP per SSL (imaps) protokolus. Klientinėje programoje vietoje 110 prievado nurodykite 995 prievadą (pop3s, rekomenduojama) arba 993 prievadą (imaps). Tuomet darbo sesija bus šifruojama. Naudojant 110 (POP3) arba 143 (IMAP) prievadus, informacija perduodama nešifruojama (plain text).

Pagrindinius klientinių el. pašto programų nustatymus galite rasti čia...

  • Žiniatinklio pašto programa https://webmail.vu.lt/ naudoja užšifruotą ryšį (http per SSL), todėl informacija, perduodama tarp klientinio kompiuterio ir žiniatinklio pašto serverio, yra šifruojama.
  • Jungiantis terminaliniu režimu galima naudoti tik ssh protokolą, kuris taip pat šifruoja darbinės sesijos duomenis.

2. Apie Brukalus (Spam)

Brukalai (spam) – tai šiukšlės, gaunamos elektroniniu paštu. Paprastai tai būna reklaminio pobūdžio elektroninės žinutės, kurios nepageidaujamos, neprašytos pasiekia naudotojo el. pašto dėžutę.

Dažnai elektroninio pašto naudotojai savo veiksmais padidina brukalų srautą į savo elektroninio pašto dėžutę. Štai keli patarimai, padėsiantys išvengti nepageidaujamų laiškų:

  • Niekada neatsakinėkite į nelauktus reklaminius laiškus. Bet koks atsakas į tokį laišką (net jei tai bus prašymas daugiau šiukšlių nesiuntinėti) tik patvirtins SPAM platintojui, jog jo reklama buvo peržiūrėta ir tokiam „pavyzdingam“ skaitytojui galima pateikti dar šūsnį reklamos.
  • Nespauskite jokių nuorodų, esančių tokiuose laiškuose.
  • Neretai SPAM laiškai būna taip suformuoti, jog užtenka vien tik neatsargiai peržiūrėti tokią žinutę, ir jūsų el. pašto adresas užregistruojamas SPAM platintojų bazėse, kaip potencialaus reklamos skaitytojo. Tai paskatins juos siųsti dar daugiau internetinio šlamšto. Tam, kad to išvengtumėte, išjunkite HTML formatuotų laiškų peržiūros galimybę.

VU el. pašto srautą filtruoja SMS 8360 įrenginiai, kuriuose įdiegta apsaugos nuo el. šiukšlių ir virusų sistema „Symantec Messaging Gateway“.


Apsaugos nuo spam veikimas VU el. pašto sistemoje

Visi ateinantys laiškai iš pradžių patenka į „Symantec Messaging Gateway“ serverius ir yra rūšiuojami į 3 kategorijas:

  1. Geri laiškai (nerasta jokių virusų, Spam ar kitokių įtartinų požymių). Laiškui nedaroma jokių pakeitimų ir jis pristatomas adresatui VU el. pašto serveryje.
  2. [Gal BRUKALAS?] (įtartini, bet nebūtinai blogi laiškai). Taip žymimi laiškai, kurie neturi akivaizdžių blogų laiškų požymių (nėra virusų, siuntėjas nėra įtrauktas į juodus sarašus ir t.t.), tačiau sistemai jie atrodo įtartinai. Laiško temoje (subject) pridedamas įrašas [Gal BRUKALAS?] ir laiškas visada pristatomas adresatui VU el. pašto serveryje. Ką toliau daryti su tokiais laiškais, visada sprendžia pats gavėjas. Atsisakyti šių laiškų galimybės nėra.
  3. [BRUKALAS] - atitinkantys visus el. pašto šiukšlių požymius laiškai. Tokie laiškai pagal „Symantec Messaging Gateway“ taisykles (taisyklės pastoviai keičiasi ir yra atnaujinamos) yra pripažinti kaip blogi ir jų temoje (subject) įterpiamas apie tai pranešantis prierašas [BRUKALAS]. Priklausomai nuo Jūsų pasirinktos [BRUKALAS] pažymėtų laiškų pristatymo politikos, laiškai gali būti Jums pristatomi arba sulaikomi „Symantec Messaging Gateway“ karantine kaip nereikalingi.

[Gal BRUKALAS?] ir [BRUKALAS] prierašai laiškų temose (subject) daromi tam, kad šie laiškai aiškiai išsiskirtų iš bendro Jūsų gaunamų laiškų srauto ir jei pageidausite, galėtumėte nesunkiai juos automatiškai apdoroti susikurtais filtrais žiniatinklio pašte ar klientinėje el. pašto programoje.

Kai kurios klientinės el. pašto programos moka el. laiškus tikrinti savarankiškai ir gali atlikti brukalų filtravimą (pvz. tokius laiškus trinti arba perkelti į specialų katalogą vėlesnei peržiūrai). Tokios programos yra:

  • Netscape (įjungiamas Tools->Junk Mail Controls..., pažymėti „Enable junk mail controls“)
  • MozillaThunderbird
  • Outlook 2003 (tvarkomas Tools->Options, pasirinkti „Junk E-mail…“). Smulkiau skaitykite....

Šių programų savarankiškas bruklalų atpažinimas ir filtravimas yra visiškai nesusijęs su „Symantec Messaging Gateway“ atliekamu laiškų žymėjimu, todėl gali pasitaikyti atvejų, kai laiškai, kurie sėkmingai praėjo VU el. pašto filtrus kaip geri, Jūsų programoje buvo atpažinti kaip blogi laiškai ir ištrinti ar perkelti į šlamšto (pvz. Junk) katalogą (žr. pastabas).

Pastaba

Mozilla Thunderbird ir Netscape programas visų pirma reikia pamokyti pažinti brukalus. Tam tikrą laiką turėsite tikrinti, ar programa nedaro klaidingų sprendimų, ir rankiniu būdu žymėti nepažintas SPAM žinutes bei naikinti SPAM žymes nuo klaidingai pažymėtų laiškų.

Daugiau apie tai skaitykite...


3. Ką daryti, jei gavau laišką su prašymu nurodyti savo prisijungimo duomenis?

Neretai pasitaiko laiškų nuo neva VU el. pašto sistemos administratoriaus, kuriuose prašoma dėl įvairiausių priežasčių nurodyti savo VU el. pašto prisijungimo vardą ir slaptažodį arba kitus asmens duomenis. 

Tokius laiškus galima iškart trinti.

Norime priminti, kad:

  • Laiškai nuo VU el. pašto sistemos administratoriaus visada siunčiami tik iš oficialių VU adresų, t.y su galūne @vu.lt ir atsakymai/paklausimai/pageidavimai turėtų būti siunčiami atitinkamai tik šiais adresais.
  • VU el. paštą administruojančiam personalui nereikia sužinoti Jūsų prisijungimo vardo. Tie darbuotojai, kuriems to reikia darbui, prisijungimo vardą gali sužinoti ir patys.
  • Kadangi slaptažodžiai sistemoje saugomi užšifruoti, jų paprastai negali matyti ir sistemos administratoriai. Dėl šios priežasties beprasmiška klausti ir savo pamiršto slaptažodžio (pamirštam slaptažodžiui pakeisti yra atitinkamos procedūros). Tvarkingam sistemos darbui užtikrinti administratoriai tikrai neprivalo žinoti Jūsų slaptažodžio, todėl jie patys niekada neskambins ir neklaus Jūsų VU el. pašto ar kokio kito slaptažodžio. Slaptažodis reikalingas tik tam, kad el. pašto naudotojas galėtų skaityti ir rašyti laiškus.
  • Jei iškilo rimta problema ir ją galbūt greičiau galėtų padėti išspręsti Jūsų slaptažodžio žinojimas, prašome skambinti oficialiai ITPC tinklalapyje skelbiamais pagalbos telefonais. Tik aiškiai apibūdinus problemą galėsime spręsti, ar tikrai techninės pagalbos personalui būtina žinoti Jūsų slaptažodį. El. laiškuose slaptažodžių geriau nesiųsti.
  • Visais atvejais techninės pagalbos personalui tikrai nebūtina žinoti Jūsų asmens kodo, asmens tapatybės kortelės (paso) numerio ir tuo labiau bankinių sistemų duomenų.

Prašome būti budriems ir nedalinti savo prisijungimo duomenų tretiesiems asmenims.


4. Elektroninio laiško persiuntimas su antraštėmis

Tenka nagrinėti paklausimus dėl galimai dingusių, per klaidą gautų, brukalo ir pan. laiškų. Operatyviai ir tiksliai atsakyti į tokius klausimus galime tik žinodami el. laiško kelią (kas, kada ir kaip siuntė), o tam turime matyti/turėti el. laiško antraštes, nes jose yra reikalinga tarnybinė informacija.

Kiekvienas el. laiškas turi antraštes:

Pažingsniui

Laiško persiuntimas su pilnomis antraštėmis skirtingose programose/klientuose:

  1. Outlook



  2. Gmail atveju reikės atsidaryti pilną laiško tekstą naujame lange (Show original) ir jį nukopijuoti į naujo laiško tekstą ar atskirą (prisegtą) tekstinį failą.



4. Reikalingi duomenys el. pašte, prie kurio naudotojas nebeturi prieigos ilgiau nei 6 mėnesius ir nebestudijuoja VU. 

Informuojame, kad Vilniaus universitetas pašto prieigą studentams suteikia studijų sutartyje nustatytais tikslais ir sąlygomis. Studento elektroninis paštas nėra skirtas ilgalaikiam informacijos archyvavimui ir, remiantis vidaus tvarkomis, yra oficiali priemonė susirašinėjimui, kuris turi būti vykdomas studijų procesui užtikrinti. Jis neturėtų būti naudojamas kitais tikslais, išskyrus akademinį etikos kodeksą atitinkantį asmeninį susirašinėjimą ir nėra skirtas ilgalaikiam bylų ir duomenų bazių saugojimui. Už pašto turinio išsaugojimą Universitetas atsakomybės neprisiima, tai naudotojo atsakomybė.

Nesant sutartinių santykių ar kitų pagrindų, duomenų tvarkytojas neprivalo saugoti duomenų ilgiau, nei numatyta teisės aktuose. Vadovaujantis Elektroninių ryšių įstatymo 66 str., Vilniaus universitete elektroninio pašto korespondencijos archyvinės kopijos saugomos archyve 3 mėnesius po sutartinių santykių pabaigos, po ko, jei negautas nurodymas iš teisėsaugos dėl duomenų apsaugos pratęsimo, archyvinės kopijos nustatyta tvarka automatiniu būdu naikinamos. Esant teisiniams pagrindams ir gavus teisėsaugos nurodymą, archyvo saugojimas gali būti pratęstas iki 6 mėnesių. Duomenys perduodami teisėsaugos nustatyta tvarka ir gali būti saugomi bei atkurti 6 mėnesius po prieigos netekimo, o praėjus terminui nustatyta tvarka automatiškai naikinami.





Exchange naudojimas


1. Ar galima Exchange.vu.lt susikūrti iš  anksto paruoštų atsakymų funkciją?

Kuriant naują laišką, apačioje dešinėje pusėje, paspauskite dokumento su žaibu ikoną, atsidarys langas, kuriame galite talpinti ir naudoti šablonus.



2. Kaip nukreipti el. paštą kitam naudotojui?

Laiškų nukreipimui susikurkite taisyklę atsidarę Outlok Web App naršyklėje adresu https://exchange.vu.lt
Lango viršuje dešinėje pusėje pasirinkite  Settings  > Options ir pasirinkite Mail > Automatic processing > Inbox and sweep rules > Add
Įveskite taisyklės pavadinimą, parinktyje When the message arrives, pasirinkite [Apply to all messages].
Parinktyje Do the following, pasrinkite Forward, redirect, or send > Redirect the message to.
Pasirinkite žmogų, kuriam norite nukreipti laiškys ir spauskite OK.
Paspaudus ir nukreipimo taisyklė bus išsaugota.

Norint nukreipimą pašalinti, atsidarykite taisykles, pasirinkite norimą pašalinti taisyklę, paspauskite ženkliuką ir . Nukreipimas pašalintas.


Pastaba. Norint persiųsti laiškus į išorinę el. pašto dėžutę, susikurkite kontaktą savo pašto dėžutėje.

Exchange.vu.lt kairėje pusėje viršuje spauskite ir pasirinkite . Spauskite ir įveskite el.p. adresą, į kurį norite persiųsti laiškus. Kuriant taisykle, galėsite pasirinkti sukurtą el.p. adresą nukreipimui.

Adreso nukreipimas.docx

3. Kaip integruoti VU Exchange el.p. dėžutę su Gmail?

Atsidarius Gmail paskyrą atidarykite nustatymus paspausdami dešinėje viršuje esantį settings mygtukąir pasirinkite settings.
Juostoje pasirinkite Accounts and Import.
Check mail from other accounts: eilutėje pasirinkite Add a mail account
Atsidariusiame lange įveskite VU el.p. adresą.
Pasirinkite Import emails from my other account (POP3) ir spauskite Next.
Laukelyje username įveskite savo VU eID.
POP server laukelyje nurodykite exchange.vu.lt port laukelyje pasirinkite 995
Jei VU pašta naudosite ne vien su GMail paskyra, pažymėkite varnele Leave a copy of retrieved message on the server.
Pažymėkite Always use a secure connection (SSL) when retrieving mail.
Jei iš VU pašto dėžutės norite siųsti laiškus naudojantis Gmail paskyra, pasirinkite Yes, I want to be able to send mail as ir spauskite Next.
Įveskite vardą, kuriuo norite siųsti laiškus ir spauskite Next Step.
SMTP Server laukelyje įveskite exchange.vu.lt port pasirinkite 587.
Naudotoją nurodykite savo eID, ir pasirinkite Secured connection using TLS, spauskite Add Acount.
Įveskite į VU pašo dėžutę gautą patvirtinimo kodą ir spauskite Verify.
Konfigūracija baigta.

4. Kokie Exchange pašto serverio IMAP POP3 ir SMTP nustatymai?

Pašto serverio parametrai:

ProtokolasPortasŠifravimas
POP3995SSL/TLS
IMAP4993SSL/TLS
SMTP587STARTTLS

Siuntimui SMTP protokolu reikalingas autentifikavimas.

El. pašto serveris - exchange.vu.lt

Vartotojo vardas - eID

5. Exchange Thunderbird konfigūracija

6. Exchange Shared Mailbox naudojimas - VU studentams, kurie yra ir darbuotojai

Darbuotojams, kurie kartu ir studijuoja, tiek studento, tiek darbuotojo el. pašto dėžutė yra pasiekiama exchange.vu.lt per bendrojo naudojimo el. pašto dėžutės (angl. shared mailbox) funkciją. Kad galėtumėte skaityti ir rašyti laiškus kaip studentas, reikės atlikti porą nesudėtingų operacijų.

Yra du būdai:

  1. Prisijungus savo paskyroje pasirinkite atidaryti kitą dėžutę

Įveskite savo studentišką adresą

Naujame lange atsidarys studentiškos dėžutės aplinka.

2. Antras būdas (patogesnis) yra pridėti studentišką dėžutę kaip papildomą katalogą. Tokiu būdu viename lange matysite abi el. pašto dėžutes. Norėdami rašyti iš studentiškos, pele pažymėkite jos laiškų katalogą ir rašykite naują laišką.


Konfigūravimo instrukcijos (bendra informacija, tekstas ir video):


Norintiems laiškus skaityti Gmail, Thunderbird ir mob. telefonų bei planšečių programose, reikės konfigūruoti laiškų skaitymą per POP3/IMAP4.

IMAP/POP3 konfigūracija yra identiška darbuotojo konfigūracijai, tačiau pakeičiamas naudotojo prisijungimo vardas pridedant studento el. pašto adresą:
activedir/jūsų eID/vardenis.pavardenis_fakultetas.stud.vu.lt (pvz. activedir/1234567/vardenis.pavardenis_fakultetas.stud.vu.lt)

eID - jūsų VU e. tapatybė

SMTP prisijungimo vardas laiškų išsiuntimui išlieka toks kaip darbuotojo (tiesiog eID, pvz. 1234567).

7. Kaip patikrinti, kiek vietos liko mano Exchange el. pašto dėžutėje?

8. Kaip padidinti vietos el. pašto dežutėje?

Vienintelis būdas senus laiškus archyvuoti ir saugoti kompiuteryje.

Jei naudojate Outlook programa. Atsidarykite pašto programoje File skirtuką.

Pasirinkite "Account Settings"



Tada "Data Files" → "Add.."




Išsisaugokite katalogą kompiuteryje ir spauskite "Save" mygtuką.


Katalagos atsiras ir jūsų Outlook pašto programoje. 


Paskutinis žingsnis. Perkelkite laiškus į Outlook programoje sukurtą naują katalogą. 

9.  Kaip pakeisti Exchange el. pašto programoje mygtuką "Reply all" į  "Reply"?

  • Pasirinkite dešiniajame kampe nustatymų mygtuką ir funkciją "Options"

  • Iš sąrašo pasirinkite Mail →Automatic processing→Reply ir pasirinkus Make default responsive "Reply". Spauskite viršuj "Save" mygtuką.





O365 klausimai

Šiuo metu prisijungti prie studentiško Office 365 el. pašto naudojant IMAP ir POP3 protokolus nėra galimybės, todėl Outlook 2016, Thunderbird bei laiškų persiuntimas į Gmail neveiks. Mobiliuose Android ir iOS įrenginiuose laiškus skaityti ir siųsti galima, bet tik Outlook programoje.



"Symantec Brightmail Gateway" [BRUKALAS] pažymėti laiškai pagal nutylėjimą į VU el. pašto konferencijas nėra pristatomi.

Laiškams su žyme [Gal BRUKALAS?] ši taisyklė netaikoma.

El. pašto konferencijos administratorius kurdamas filtrus gali savo nuožiūra blokuoti nepageidaujamus laiškus.

Prisijunkite prie savo administruojamos el. pašto konferencijos administravimo tinklalapio.

Pasirinkite:

Privatumo nustatymai -> [Spam filtrai].

Spam'o filtravimo taisyklė turi būti nustatyta taip:

1. Įveskite tokią Spam'o filtravimo reguliarią išraišką: ^Subject: .*[Spam]
2. Nustatykite veiksmą: Atmesti

2. Kodėl studentui yra užblokuotas laiškų siuntimas į el. pašto konferenciją (Mailman el. konferencijos administravimo tinklalapyje atsirado varnelė ties punktu „nesiųsti laiškų“)?

Mailman el. konferencijų sistema automatiškai blokuoja adresus, jei:

  1. į juos laiškai buvo nesėkmingai bandomi išsiųsti daugiau negu 5 kartus
  2. nepristatyti laiškai grįžta per paskutinias 7 dienas.

Dažnai užsiblokuoja adresai su galūnėmis @one.lt, @delfi.lt, @mail.ru. Taip atsitinka dėl to, kad šie interneto paslaugų tiekėjai taiko griežtus apribojimus laiško gavėjų skaičiui arba INBOX dydžiui. Dėl to traukti į el. pašto konferencijas tokius adresus nerekomenduojama.

Jei pastebejote, kad užblokuoti universitetiniai el. pašto adresai, tikriausiai toks el. pašto adresas yra panaikintas (pvz., studentas yra išbrauktas iš studentų sąrašų), tuomet jo el. pašto adresą reikia išbraukti ir iš el. pašto konferencijos.

3. Ar galėčiau sukurti savo grupės studentų el. pašto konferenciją?

Akademinių grupių arba kursų el. pašto konferencijos kuriamos tokia pat tvarka, kaip ir visos kitos. Jos turi turėti paskirtą administratorių, kuris gali tvarkyti dalyvių sąrašus ir keisti nustatymus.

Akademinių grupių (kursų) el. pašto konferencijos užtikrina operatyvesnį studentų tarpusavio bendravimą, studentų bendravimą su dėstytojais bei dekanatais, leidžia operatyviai siųsti studentams svarbią informaciją.

4. Ką daryti, jei esu el. pašto konferencijos administratorius ir pastoviai gaunu žinutes dėl patvirtinimo laukiančių laiškų į mano administruojamą konferenciją?

Dėl tam tikrų priežasčių (dažniausiai tai būna, kai el. laiškas išsiųstas labai dideliam gavėjų skaičiui), Mailman sistema tokio laiško nepraleidžia į el. pašto konferenciją, stato jį į eilę ir informuoja apie tai el. pašto konferencijos
administratorių.

Administratorius turi priimti sprendimą - praleisti laišką į konferenciją arba jį atmesti. Šiuo metu daugumai el. pašto konferencijų nustatytas maksimalus gavėjų skaičius yra 100.

Prisijunkite prie Jūsų el. pašto konferencijos administravimo tinklalapio ir peržiūrėkite sprendimo laukiančių laiškų eilę. Junkitės adresu:
http://ml.padalinys.vu.lt/mailman/admindb/konferencijos_pavadinimas.

Jei tarp sprendimo laukiančių laiškų yra tokių, kuriuos turėtų gauti el. pašto konferencijos dalyviai, ties atitinkamais laiškais prie užrašo "Veiksmai, atliekami su visomis šiomis žinutėmis" pažymėkite mygtukus "Priimti" ir spauskite mygtuką "Patvirtinti".

Jei tarp šių laiškų yra tokių, kurių neturėtų gauti el. konferencijos dalyviai, atitinkamose lentelėse pažymėkite mygtukus "Atmesti" (siuntėjas bus informuotas apie tai, kad laiškas atmestas) arba "Atsisakyti" (siuntėjas nebus informuotas apie tai, kad laiškas atmestas) ir spauskite mygtuką "Patvirtinti".

Jei nei viena iš sprendimo laukiančių žinučių neturėtų pasiekti el. pašto konferencijos dalyvių, pažymėkite laukelį "Išvalyti visas žinutes, pažymėtas, kaip Atidėtos", esantį virš visų lentelių, ir spauskite mygtuką "Patvirtinti".









  • No labels